Skip navigation

 

Zbierałem się do tego miejsca prawie 6 lat. Wszystko zaczęło się od jakiejś kolorowej fotografii w gazecie. Piękne czołowo wagonu z lat 40-tych. Błękitny kolor zaczarował moje oczy. Parę dni temu, widziałem z daleka jakieś wagony. Miejsca zarejestrowane na fotografii, odpowiadały miejscu do jakiego chciałem zawsze dotrzeć.

Po prawej stronie minąłem Warszawę Główną. Dziś to opuszczona stacja (ruch pasażerski, wstrzymany w 1997 roku), halę główną przejęło Muzeum Kolejnictwa. Po zejściu z peronu, przedarciu się przez wysoką trawę, znalazłem. Stała. Czekała na mnie długo. Jednak mimo pięknego niebieskiego koloru, stała spalona, zniszczona, zamalowana. Czas odcisnął się na tym zabytku. Zbyt mocno.

Ten zniszczony wagon, to spalinowóz SD80, produkcji włoskiej. W Polsce były takie trzy. Zostały wycofane z ruchu w 1967 roku. Ten okaz był eksponatem w Muzeum Kolejnictwa. Dziś odsunięty, spalony, zardzewiały.

Te miejsce to wspaniała okolica dla bezdomnych i miłośników złomu. Takie miejsce w centrum Warszawy, to jak dżungla do której z chęcią bym jeszcze wrócił.

Skomentuj

