Skip navigation

Las, Gdańsk 2008

Poszedłem dzisiaj do lasu. Bo za mało się ruszam. Poza tym po ciężkim tygodniu i przed kolejnym takim samym, potrzebowałem trochę pooddychać. Podświadomie chyba, poszedłem dokładnie tą samą trasą, którą przed laty, jako dziecko chadzałęm z ojcem. Wzdłóż kościoła potem w kierunku Osiedla Młodych, odbiłem do góry, minąłęm kamień na którym ktoś wyrył epitafium jakiejś kobitki, potem aleja brzozowa i łąka na ul. Abrahama. Po drodze usiadłem sobie pod drzewem i posłuchałem otaczającej mnie leśnej rzeczywistości. Uwielbiam to.

Po drodze przypominały mi się te rodzinne spacery sprzed lat. Pamiętam, że były co tygodniowym rytuałem. Ojciec pokazywał mi niesamowite miejsca, opowiadał o tym jak jego ojciec prowadzał go po tym samym lesie. On też wspominał swoje dzieciństwo, znajdowane w zarastających okopach resztki amunicji, niemieckie hełmy, świadectwo prowadzonych tu w 1945 roku walk. Czasami chodzili z nami moi koledzy ze szkoły, albo znajomi rodziców z ich dziećmi. Ha! to była zabawa! karabiny z patyków, plastikowa lornetka, niemcy, polacy… Dziecięca fantazja nie zna granic. Nie pamiętam kiedy byliśmy tam razem ostatni raz. 

Aleja Brzozowa, Gdańsk 1982

 

Skomentuj

