Skip navigation

Pewnie nie byłby to dobry dzień, ale udało się uciec. Na Żuławy. Postanowiłem dojechać aż do końca Mierzei Wiślanej, do miejscowości Piaski. Po drodze oczywiście zabłądziłem…Skończył się asfalt, autem zaczęło trząść i ciskać na boki. Wjechąlem na starą brukowaną drogę, wybudowaną prawdopodobnie przez pierwszych mieszkańców tych ziem, Mennonitów i kilkaset metrów od ostatnich zabudowań, w szczerym polu zauważyłem zniszczone, kamienne nagrobki. Tą metodą znów się czegoś nauczyłem!

Groby Mennonickie, Żuławy 2008

Na liście linków znajdziecie nazwisko Larrego Towella, który przez dziesięć lat dokumentował, życie dzisiejszych Mennonitów, zamieszkujących Kanadę, USA i Meksyk. O zawiłych losach tej religijnej sekty przeczytać można w jego książce ‚Mennonites’. Piszę o tym głównie dlatego, że aktualnie głowię się jak napisać moją pracę licencjacką, w której postanowiłem opowiedzieć o twórczości Towell’a. Jej główną częścią będzie właśnie ta historia…

Skomentuj

