Skip navigation

Przez ostatnie dni wiele się działo. We dwoje, razem z drugim fotografem Rzepy ledwo obrabialiśmy tematy. Wczoraj oczywiście, nastąpiła kulminacja. Po tygodniach przygotowań i nieprzespanych nocy, w końcu…Zaczeliśmy o 3:00 nad ranem i chociaż wiedziałem, że uwaga wszystkich skierowana będzie na to co dzieje się pod pomnikiem, postanowiłem skoncentrować się na spotkaniu Vladimr/Donald. Wziąłem tyle pooli* na to spotkanie ile mogłem udźwignąć i…

I od początku wszystko szło nie tak. Na tzw. handszejku, w tle miałem obskurny płot i białą lampę, która pojawiła się na zdjęciu dokładnie pomiędzy panami raczej dzieląc, a nie łącząc. Potem premierzy stwierdzili, że zmieniają plany, więc zaczęła się walka o zdjęcie z tłumem innych fotografów z całego świata. Bezskuteczna. Na końcu borowiki kazali nam się zatrzymać i panowie poszli dalej sami, a my czekaliśmy aż do nas wrócą. Na miejsce na środku mola nie było na co liczyć, poza tym chciałem się jak najbardziej odwrócić od słońca, położyłem się więc na deskach z boku, przy samej barierce i czekałem…

Wladimir&Donald, Sopot 2009

…I okazało się, że wszyscy mają coś w tle tylko nie ja! Że wielu jest pod słońce, ale nie ja! A poza tym większość przegapiła mewę! 

Moim zdaniem ta sytuacja była jedynym tematem, którego ważność nie ulega przedawnieniu zaraz po opublikowaniu zdjęcia. Od tej rozmowy zależy o wiele więcej niż tylko miła lub niemiła atmosfera na Westerplatte, a jej skutki odczuwać będziemy jeszcze przez parę miesięcy, a może nawet lat.

Pierwszy raz, od czasu kiedy pracuję w gazecie, naprawdę cieszę się ze zdjęcia.

 

*pool = przydział na fotografowanie

One Comment

  1. Liczyłem na Ciebie.

    BTW. Mogli by te wizy znieść, złodziejstwo!


Skomentuj

